مسئولین قضایی دادسرای شیراز به درخواست ۱۲۶ زندانی در میز خدمت زندان عادل‌آباد رسیدگی کردند

9:02 - 14 مهر 1403
کد خبر: ۴۷۹۶۶۹۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مسئولین قضایی دادسرای شیراز به درخواست ۱۲۶ زندانی در میز خدمت زندان عادل‌آباد رسیدگی کردند
معاون دادستان مرکز فارس و رئیس اجرای احکام کیفری شیراز به‌همراه جمعی از مقامات قضایی و قضات با حضور در زندان مرکزی شیراز با ۱۲۶ زندانی دیدار کرد که در نتیجه آن با اعطای تسهیلات قضایی به بیش از ۱۱٠ زندانی موافقت شد.  

خبرگزاری میزان- قاضی حسین سلطانی فر در حاشیه درخواست ۱۲۶ زندانی در میز خدمت زندان عادل‌آباد گفت: حضور قضات در زندان و بررسی درخواست‌ها و پرونده‌های زندانیان به همراه دیدار چهره به چهره با آنان نقش بسزایی در اتخاذ تصمیمات منطبق با شرایط و نیاز واقعی زندانیان داراست.

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی به همراه رئیس و مسئولین زندان شرایط تحولی و اخلاقی زندانیان را به صورت حضوری بررسی می‌کنند و در صورت تایید این هیئت، فرد از ارفاقات قضایی و حقوقی برخوردار می‌شود.

 معاون دادستان عمومی انقلاب مرکز فارس تصریح کرد: بنابراین فرایند، تجربه نشان داده زندانیانی که متاثر از این فرایند از تسهیلات حقوقی برخوردار می‌شوند بازگشت کمتری به جرم نسبت به سایرین خواهند داشت و این در تحقق کاهش هدفمند جمعیت کیفری تاثیر بسزایی دارد.

 سلطانی فر اظهار کرد: زندانیان جرایم خاص و خشن و نافی امنیت مردم، آدم‌ربایی، سارقین حرفه‌ای و مسلح از تسهیلات حقوقی و ارفاقات قضایی برخوردار نمی‌شوند و این به منظور تامین امنیت مردم و صیانت از آرامش آنهاست.

 معاون دادستان عمومی انقلاب مرکز فارس افزود: زندان‌های استان به‌ویژه زندان مرکزی شیراز عملکرد بسیار خوبی در نگهداری، تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان به انجام رسانده اند، میزان مشارکت و تاثیر پذیری زندانیان از این اقدامات کارشناسی و تبلور آثار ندامت از جرم، انگیزه بازگشت به زندگی در آنان از شاخصه‌هایی است که مرجع قضایی را ترغیب می‌کند تا نسبت به اعطای امتیازات قانونی به زندانیان واجد شرایط با نگاه مساعد، اقدام و همکاری کنند.

 سلطانی فر، معاون دادستان مرکز فارس و رئیس اجرای احکام کیفری شیراز به‌همراه جمعی از مقامات قضایی و قضات با حضور در زندان مرکزی شیراز با ۱۲۶ زندانی دیدار کرد که در نتیجه آن با اعطای تسهیلات قضایی به بیش از ۱۱٠ زندانی موافقت شد.  

انتهای پیام/ 


برچسب ها: عادل آباد

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *